Vegansk middag Step-by-step

 
Den här smarriga grytan lagade jag häromkvällen och tänkte att jag skulle ta step-by-step bilder men det har inte gått så bra då jag glömmer kameran och woops då har jag nästan tillagat hela rätten. Men här kommer receptet iaf, en enkel men smakrik sötpotatis och kikärtsgryta med couscous. 
 
Ingridienser:
  • Tre sötpotatisar, skalade och hackade i små tärningar, dubbelt så stora som kikärtorna. 
  • En burk kikärtor (häll ut vattnet)
  • En burk kokosmjölk (häll ut... jag skojar bara :p)
  • En vitlöksklyfta (eller två)
  • En burk krossade tomater
  • Chiafrön (eller andra frön som du har hemma och tycker om)
  • Couscous (koka enligt anvisning på förpackningen)
  • 1-2 tsk ingefära (färsk eller pulver)
  • 2 tsk salt
  • 1-2 tsk röd currypasta
  • Lite olja att steka i (bra olja)
  • Alternativt chillipulver eller thaimix som jag använde
Gör så här:

Värm oljan i en djup panna. Tillsätt ingefära och vitlök samt currypastan. Tillsätt sötpotatisen och rör om. Låt steka några minuter.
 
 
Tillsätt kikärtorna. Rör om och låt steka ett par minuter.
 
 
Tillsätt krossade tomater. Om du vill ha mer ingefära och currypaste smak tillsätt lite till. 
 
 
 
Tillsätt salt, alternativt även lite thaimix kryddan eller chili. 
 
Lägg locket på och låt puttra tills att potatisen mjuknar.
 
Tillsätt kokosmjölken och låt koka upp. Lyft från plattan. servera med couscous och strö på chiafrön. Hoppas det smakar! 
 
~~syrenya~~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0