Det där med livsstil

{"editor":"mobile_publishme","post":[{"type":"text","attrs":{"value":"Jag har på senare år utvecklat en sundare livsstil vilket jag är tacksam över.  Samtidigt som mitt intresse för mat och matlagning ökade läste jag på en hel del om livsmedel och näring. Det blir att jag gör mer medvetna val och tänker mig för när jag handlar i mataffären eller beställer på restaurang. ","style":""}},{"type":"text","attrs":{"value":"När der gäller mat inser jag allt mer att jag inte är så traditionell av mig som jag kanske skulle vilja vara. Helst vill jag testa nya maträtter hela tiden och tycker det är tråkigt att laga samma mat flera gånger. ","style":""}},{"type":"text","attrs":{"value":"I vårt allt mer hektiska samhälle där tiden är värdefull kan matlagning bli ytterligare en grej man stressar med när man efter arbetsdagen står där i köket. Kanske köper man färdig mat eller beställer hem. Nuförtiden finns olika alternativ av matkassar med mera. Allt för att det ska gå snabbt.","style":""}},{"type":"text","attrs":{"value":"Jag kommer från ett hem där min mamma under hela min uppväxt gjorde hembakad bröd, det var säsongens frukter och grönsaker som gällde och utöver det man själv odlade så köpte man några få matvaror. Det är nog min naturnära uppväxt som bidrar till att jag idag uppskattar färsk, närodlad livsmedel som jag gör och att jag dras till landet. ","style":""}},{"type":"text","attrs":{"value":"Efter att jag sagt allt detta så har jag flaggat för nyttigheter. Det stämmer att du som läsare kommer att kunna hitta goda, nyttiga recept hos mig, men bli inte förvånad när jag lägger upp bilder på läckerheter så som dagens praliner inspirerade av Kung Markattas instagram konto. ","style":""}},{"type":"images","attrs":{"arrangement":1,"images":[{"large":"https://cdn1.cdnme.se/4735501/9-3/2016-06-21-2325_5769b0d42a6b22b0ea8faa70.jpg","small":"https://cdn1.cdnme.se/4735501/9-3/2016-06-21-2325_5769b0d42a6b22b0ea8faa70_thumb.jpg","mobile":false}]}},{"type":"text","attrs":{"value":"Dessa godbitar är faktiskt nyttiga. Basen är nötter, torkad frukt och dadlar. ","style":""}}]}
Charlotte Uleskog
2016-06-22 @ 12:06:06

Å så goda de ser ut! :)

Charlotte Uleskog
2016-06-22 @ 12:06:42
URL: http://charlotteuleskog.blogg.se/

Å så goda de ser ut! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0